Archive for June, 2010

 

ENJOYING A HEART-HEALTHY DIET: WOMEN BENEFIT AS WELL AS MEN!

June 2nd, 2010

While most studies have focused on male heart patients, women can expect the potential for reversing heart disease as well. We now have the proof! In a trial lasting 26 months, Dr John Kane and his colleagues at the University of California at San Francisco studied 41 women and 31 men with dangerously high levels [...]

Read full article | No Comments »

ENJOYING A HEART-HEALTHY DIET: STILL A CONTROVERSY

June 2nd, 2010

Since the 1980s, public attention has been drawn to the importance of cholesterol as a risk factor. Unfortunately, the mass media also provided a forum for a few nay-sayers who maintained that diet and cholesterol reduction would do little to prevent heart attacks. With the evidence we now have at our disposal, that was akin [...]

Read full article | No Comments »